Konstlagret är ett varumärke under Konstlagret Sverige AB som är ett svenskt företag registrerat under organisationsnummer 556889-0429

Konstlagrets tavlor är handmålade och därför är också varje tavla helt unik. Därför kan det också vara små avvik mellan bilderna här på hemsidan och hur varje enskild tavla ser ut i verkligheten. Är du osäker så skriv gärna ett par meningar till oss på kundservice@konstlagret.se så hör vi av oss till dig inom kort.

Köp

Alla priser på hemsidan är inklusive moms vid försäljning till adress i Sverige eller inom EU. Konstlagret  reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. När du lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post. Om du har frågor eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon. Kunden måste vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd för att få ingå köpavtal med Konstlagret. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra Allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan.

Man kan inte kombinera flera olika rabattkampanjer eller erbjudande vid köp, det är endast rabatt ifrån en unik kampanj som kan användas mot det ordinarie-priset på en produkt. 

Avbeställningar skall göras skriftligt per email till kundservice@konstlagret.se

Specialbeställningar
När vi gör specialbeställningar så gäller inte 30 dagars öppetköp då produkten är specialanpassad efter dina önskemål. Vid avbeställning så tar vi ut en avgift på 1000kr, resterande belopp återbetalas till kund. Är tavlan färdig så kan vi dessvärre inte erbjuda återbetalning utan fullt pris för specialbeställningen debiteras.

Frakt och leverans
Konstlagret levererar tavlor till din närmaste DHL servicepoint utan några extra kostnader. Du betalar ingenting utöver priset som står på respektive tavla. 

I tillfälle där din order består av tavlor som vi har i lager samt en eller flera tavlor som är förhandsbeställning  så skickar vi dina tavlor i flera omgångar. Det betyder att vi omgående skickar samtliga tavlor i din beställning som vi har i lager. Kunden får i sådana fall en faktura för samtliga tavlor i beställningen, vid första leveranstillfället, vid val av Klarna faktura som betalningsalternativ. Ett alternativ för dig som kund där detta inte är önskvärt att dela upp beställningen mellan tavlor som finns i lager samt tavlor som ligger ute till förhandsbeställning.

Alla beställningar måste hämtas ut inom angiven deadline ifrån uthämtningsstället. Normalt returneras paket inom 10 dagar efter första avisering om hämtning uteblir. Kunden betalar vid sådana tillfällen kostnad för frakt.

For customers outside Sweden:
For shipping to other countries please contact us on (kundservice@konstlagret.se). All such purchases with shipping outside Sweden shall be on Ex Works terms, that means that the buyer bears all risks and costs related to transportation and additional taxes outside EU. Sellers responsibility stops after pick up of the goods.

The delivery time stated under each painting is only valid for deliveries to an address in Sweden. For deliveries outside Sweden a longer delivery time is expected and may vary from time to time. However it should under normal circumstances be delivered within 15 working days.

Leveranstid
Tänk på att leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär, detta kan du alltså läsa i informationen till respektive tavla på vår hemsida. Att det kan skilja sig lite på leveranstiden beror främst på DHL's interna hantering av våra paket. I normalfallet så tar det endast 1-2 dagar ifrån det att tavlan lämnar vårt lager tills det att du får en avi om att ditt paket finns att hämta ut hos ditt närmsta ombud.

Du som kund kommer alltså att bli aviserad per telefon av vår transportpartner med information när ditt paket har levererats. Så ange gärna ditt mobiltelefonnummer i din beställning.

Leveranssätt
Konstlagret fraktar främst med DHL. Vi förbehåller oss dock rätten att leverera även med andra transportföretag.

Leveransadress
Vi levererar till närmsta fraktombud för den angivna leveransadressen i din order.

Transportansvar
Konstlagret ansvarar för eventuellt skadad eller förlorad vara under transporten till kunden. Kunden ansvarar för varan under eventuell retur tillbaka till Konstlagret.

For customers outside of Sweden the buyer bears the full risk and responsibility for the goods during shipping.

Force majeure
Konstlagret skall inte hållas ansvarig för brott mot de villkor som orsakats av omständigheter utanför vår kontroll, inklusive, men inte begränsat till, explosioner, brand, blixtnedslag, hårt väder, krig, översvämning, arbetskonflikt (oavsett om det inte omfattar våra anställda eller inte).

Betalning
Bankkort eller kreditkort
Du som har VISA, Mastercard eller American Express  kan enkelt betala dina varor via hemsidan. Du behöver då fylla i kortnummer, kortets giltighetstid och CVC-kod. CVC-koden är de tre sista siffrorna på kortets baksida. Konstlagret använder sig av Stripes betalningslösningar som uppfyller en global säkerhetsstandard i samarbete med VISA, Mastercard och American Express för betalningar över Internet. Överföringen av pengarna sker via Stripe med SSL-kryptering för att ingen obehörig ska komma åt dina kortuppgifter.

Har du frågor kring säkerhet eller kortbetalning kontakta Konstlagrets kundservice på telefon 0772-705 11 01 eller kundservice@konstlagret.se

Garanti
Vi säljer alla produkter med två (2) års fabriksgaranti samt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen (läs mer på Konsumentverkets hemsida

Reklamation och Transportskada
Skulle det vara något fel på din vara gör du en reklamation till genom att skicka ett email till kundsevice@konstlagret.se inom tre dagar ifrån det att felet uppdagats. Om det är en synlig transportskada anmäls detta enklast direkt till postens ombud vid mottagandet. Be om en  notering på din kopia av fraktsedeln och spar emballaget för eventuell retur. Beskriv felet eller skadan så utförligt som möjligt och bifoga bilder på skadan. Detta för att vi ska kunna bedöma ditt fall så bra som möjligt. Vi tar sedan kontakt med dig så fort vi kan för eventuell ersättning eller retur. Utbetalning sker inom 5 dagar från att ärendet blivit löst.

Produktinformation
Konstlagret reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen som finns i internetbutiken eller i annonser samt att bilder inte exakt återger produkternas verkliga utseende.

Kunduppgifter
De uppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga din order. Din e-postadress används för att sända orderbekräftelsen till dig och om vi behöver kontakta dig.

Lagar och tvister
Konstlagret lyder under Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Läs mer om lagar och rättigheter på Konsumentverkets hemsida. I samband med en tvist åtar sig Konstlagret att frivilligt följa eventuella beslut från Allmänna reklamationsnämnden.