RETURNPOLICY

Om du ångrar ditt köp av tavlor ur vårt standardsortiment inom 30 dagar erbjuder vi retur av varor enligt distansköpslagen. Skriv till kundservice@konstlagret.se så återkommer vi med information om hur du skall gå tillväga. Normalt är att kunden ansvarar för fraktkostnad, upphämtning och att varan är korrekt emballerad. Alla varor som skall skickas i retur måste vara i orginalförpackning. Skyddsplast får inte vara bruten och varan skall returneras i det orginala kartongemballaget. Återbetalning sker inom 5 dagar från det att returen blivit bokad. Returfraktkostnader för en tavla som returneras till oss beror lite på tavlans storlek och vart i landet du bor, men kostar normalt 200kr. För mindre posters så blir totala fraktkostnader normalt 150kr. Kontakta gärna oss innan du handlar om du vill veta kostnaden för en specifik tavla.

Normalt så finns följande två alternativ för att returnera beställningar.

1) Kund skickar tillbaka beställningen med valfri fraktpartner, e.g. Posten, DHL, UPS. Kunden betalar fraktkostnaden. Konstlagret återför sen beloppet för beställningen till kund.

Tavlan skall i så fall skickas till följande adress, ej för uthämnting utan leverans till dörr:

Konstlagret Sverige AB
Lillebacka 25
43296 Åskloster
Sverige

Ange Daniel Lannemar som kontaktperson med telefonnummer 0727051101.

2) Kund kontaktar oss och ber om en retufraktsedel. Konstlagret drar sedan av kostnaden för frakt ifrån totalbeloppet för beställningen och betalar tillbaka mellanskillnaden till kund.

Alla beställningar måste hämtas ut inom angiven deadline ifrån DHL. Normalt returneras paket inom 10 dagar efter första avisering om hämtning uteblir. Kunden betalar vid sådana tillfällen kostnad för frakt. Återbetalning av resterande belopp sker när vi tagit emot tavlan igen på vårt lager.