KÖPVILLKOR

Konstlagret är ett varumärke under Konstlagret Sverige AB som är ett svenskt företag registrerat under organisationsnummer 556889-0429

Konstlagrets tavlor är handmålade och därför är också varje tavla helt unik. Därför kan det också vara små avvik mellan bilderna här på hemsidan och hur varje enskild tavla ser ut i verkligheten. Är du osäker så skriv gärna ett par meningar till oss på kundservice@konstlagret.se så hör vi av oss till dig inom kort.

Köp

Alla priser på hemsidan är inklusive moms vid försäljning till adress i Sverige eller inom EU. Konstlagret reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. När du lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post. Om du har frågor eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon. Kunden måste vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd för att få ingå köpavtal med Konstlagret. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra Allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan.

Avbeställningar skall göras skriftligt per email till kundservice@konstlagret.se

Specialbeställningar

När du gör en specialbeställning, dvs en målning som inte finns i vårt standardsortiment här på hemsidan, så gäller inte 14 dagars öppetköp då produkten är specialanpassad efter dina önskemål. Vid avbeställning så tar vi ut en avgift på 1000kr, resterande belopp återbetalas till kund. Är tavlan färdig så kan vi dessvärre inte erbjuda återbetalning utan fullt pris för specialbeställningen debiteras.

Frakt och leverans

Konstlagret levererar tavlor till din närmaste DHL servicepoint utan några extra kostnader. Du betalar ingenting utöver priset som står på respektive tavla.

I tillfälle där din order består av tavlor som vi har i lager samt en eller flera tavlor som är förhandsbeställning så skickar vi dina tavlor i flera omgångar. Det betyder att vi omgående skickar samtliga tavlor i din beställning som vi har i lager. Kunden får i sådana fall en faktura för samtliga tavlor i beställningen, vid första leveranstillfället, vid val av Klarna faktura som betalningsalternativ. Ett alternativ för dig som kund där detta inte är önskvärt att dela upp beställningen mellan tavlor som finns i lager samt tavlor som ligger ute till förhandsbeställning.

Alla beställningar måste hämtas ut inom angiven deadline ifrån uthämtningsstället. Normalt returneras paket inom 10 dagar efter första avisering om hämtning uteblir. Kunden betalar vid sådana tillfällen kostnad för frakt.

 

Leveranstid

Tänk på att leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär, detta kan du alltså läsa i informationen till respektive tavla på vår hemsida. Att det kan skilja sig lite på leveranstiden beror främst på DHL’s interna hantering av våra paket. I normalfallet så tar det endast 1-2 arbetsdagar från det att tavlan lämnar vårt lager tills det att du får en avi om att ditt paket finns att hämta ut hos ditt närmsta ombud.

Du som kund kommer alltså att bli aviserad per telefon av vår transportpartner med information när ditt paket har levererats. Så ange gärna ditt mobiltelefonnummer i din beställning.

Leveranssätt

Konstlagret fraktar främst med DHL. Vi förbehåller oss dock rätten att leverera även med andra transportföretag.

Leveransadress

Vi levererar till närmsta fraktombud för den angivna leveransadressen i din order.

Transportansvar

Konstlagret ansvarar för eventuellt skadad eller förlorad vara under transporten till kunden.

Force majeure

Konstlagret skall inte hållas ansvarig för brott mot de villkor som orsakats av omständigheter utanför vår kontroll, inklusive, men inte begränsat till, explosioner, brand, blixtnedslag, hårt väder, krig, översvämning, arbetskonflikt (oavsett om det inte omfattar våra anställda eller inte).

Betalning

Bankkort eller kreditkort
Du som har VISA, Mastercard eller American Express  kan enkelt betala dina varor via hemsidan. Du behöver då fylla i kortnummer, kortets giltighetstid och CVC-kod. CVC-koden är de tre sista siffrorna på kortets baksida. Konstlagret använder sig av Stripes betalningslösningar som uppfyller en global säkerhetsstandard i samarbete med VISA, Mastercard och American Express för betalningar över Internet. Överföringen av pengarna sker via Stripe med SSL-kryptering för att ingen obehörig ska komma åt dina kortuppgifter.

Har du frågor kring säkerhet eller kortbetalning kontakta Konstlagrets kundservice på telefon 0340779117 eller skriv till oss på kundservice@konstlagret.se

Garanti

Vi säljer alla produkter med två (2) års fabriksgaranti samt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen (läs mer på Konsumentverkets hemsida)

Reklamation och Transportskada

Skulle det vara något fel på din vara gör du en reklamation till genom att skicka ett email till kundservice@konstlagret.se inom tre dagar ifrån det att felet uppdagats. Om det är en synlig transportskada anmäls detta enklast direkt till postens ombud vid mottagandet. Be om en  notering på din kopia av fraktsedeln och spar emballaget för eventuell retur. Beskriv felet eller skadan så utförligt som möjligt och bifoga bilder på skadan. Detta för att vi ska kunna bedöma ditt fall så bra som möjligt. Vi tar sedan kontakt med dig så fort vi kan för eventuell ersättning eller retur. Utbetalning sker inom 5 dagar från att ärendet blivit löst.

Produktinformation

Konstlagret reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen som finns i internetbutiken eller i annonser samt att bilder inte exakt återger produkternas verkliga utseende.

Kunduppgifter

Se vår integritetspolicy för att informera dig om hur vi använder våra kunduppgifter.

Lagar och tvister

Konstlagret lyder under Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Läs mer om lagar och rättigheter på Konsumentverkets hemsida. I samband med en tvist åtar sig Konstlagret att frivilligt följa eventuella beslut från Allmänna reklamationsnämnden.